Achtergrond Gameleader
Ik heb een achtergrond in de luchtvaart- en technische industrie. Ik heb meerdere posities bekleed in commerciële georiënteerde functies. Na mijn studie economie in Tilburg is hij gestart als netwerkplanner bij KLM. Na deze vier jaren is hij achtereenvolgens bij de catering hoofdverkoop geweest en manager customer service bij special cargo. In de acht jaren daarop heeft hij bij de technische dienst van KLM gewerkt als account and sales manager. Zijn laatste posities was regional director Americas. Na de KLM ben ik begonnen bij Cofely (het vroegere GTI). Hier ben ik commercieel manager geweest van twee bedrijven. In 2009 ben ik via (www.cc-nl.nl) vervolgens begonnen als onafhankelijk consultant. Bij Inholland treed ik met veel plezier op als docent en doe onderzoek, als fellow, bij het lectoraat Airport and aviation management. Natuurlijk ervaar ik het ondernemingsavontuur met Businessgaming als zeer inspirerernd. Een onderneming die bijdraagt om leerervaringen bij bedrijven en onderwijsinstellingen verder te verrijken en kleur te geven.
Mijn spel(len) en de leeropbrengst
Ik treed op als game leader bij meerdere spellen in de logistiek, commercie en ook in management. Na het spelen van het spel kan men theorie veel beter toepassen, heeft men een duidelijk beleving waar en hoe deze theorie wordt toegepast. Daarnaast ontstaat er bij de T-challenge game competitie hetgeen de leerervaring verder verrijkt. Door een dynamische presentatie, door het integreren van de game met de theorie en er extra opdrachten aan toe te voegen wordt de leerervaring volledig. Kortom, voor mij is er geen betere manier dan leren via de meest activerende werkvorm: het spel-de businessgame.
De literatuur
The literatuur die ik gebruik gedurende de games en leerperiodes zijn o.a.:
Afsluiting
Door businessgames in te zetten ervaar je de dynamiek van de dagelijkse praktijk. Een rijke leerervaring die garant staat voor maximale leeropbrengsten. Een virtuele beleving waarbij de werkelijkheid “voelbaar” wordt ondergebracht in het theorielokaal. De student gaat op basis van zijn eigen kompas lerenen door de druk van concurrentie stapt hij verder dan een normaal college. Mijn stelling is dat de leeropbrengst 30% beter is.