Het Retail management kwartet, een general management game. Dit kaartspel is een kennismaking met de dynamische wereld van de retail.
Wat is er nodig om een winkelbedrijf te ‘managen’. Alle aspecten van winkelmanagement komen aan de orde. De secundaire en primaire processen worden U ‘speels’ voorgeschoteld. Van ‘category management’ tot en met ‘mystery shopping’, van ‘actiecommunicatie’ tot en met ‘shoppermarketing’ en van ‘instore communicatie’ tot en met ‘visual merchandising’.
Het kwartetspel is een eerste oriëntatie voor starters in de retail maar kan ook door ervaringsdeskundigen worden gespeeld. Het spel kent een academische insteek met een hoog praktijkgehalte. De inhoud is gebaseerd op de actuele literatuur ‘retailmarketing’ van Koornstra en Van de Kind.
Nadat het kwartetspel is gespeeld gaat men de verschillende kwartetten verder structureren, bespreken en uitdiepen in groepjes. Wat zijn de verschillende onderdelen en wat hoort bij ieder onderwerp. De duur varieert van 1 tot 2 uur.
Het Retail management kwartet is een activerend spel in de opleidingen van ieder retailbedrijf. Het spel is ook toepasbaar in het hoger onderwijs. Per spel kunnen maximaal 6 personen deelnemen. Er kan natuurlijk in meerdere groepen gespeeld worden.