Inside – outsight, een marketing, sales en services simulatie. Focus op de klant en de klant centraal stellen! In dit spel komen thema’s rond samenwerking, communicatie, klantoriëntatie en integratie aan bod. Wat heeft de klant nodig en hoe krijg je een efficiënte en effectieve samenwerking tot stand gebracht. Afdelingsmuren worden afgebroken en ketendenken staat centraal. De medewerker ziet zijn eigen bijdrage in het grotere geheel waardoor kostenbewustzijn, kwaliteit en resultaatgerichtheid ervaren en gevoeld worden.
Inside – outsight speelt zich af in een stad waar drie ondernemers in een concurrentieslag verwikkeld zijn om zoveel mogelijk horecabedrijven op de beste locaties in de stad te openen. Daar hebben zij vergunningen voor nodig, die worden afgegeven door een recentelijk verzelfstandigde, voormalige overheidsdienst. De ondernemers hebben verschillende vergunningen in diverse combinaties nodig om optimale inkomsten te genereren. Bovendien moeten de vergunningen geheel correct zijn en vóór alles precies op tijd geleverd worden.
De deelnemers gaan op basis van een businessplan aan het werk. De resultaten en de ervaringen uit de spelronde geven aanleiding tot reflectie. Wat gebeurde er en waarom? Deze reflectie wordt vervolgens in een algemeen theoretisch kader geplaatst? De laatste stap in een ronde is de planningsfase: de deelnemers maken afspraken met elkaar zodat de resultaten, de samenwerking en de communicatie verbeteren. Vervolgens start de volgende ronde waarin de nieuwe werkwijze getoetst wordt. Het aantal ronden ligt tussen de 3 en 5.
Dit zeiden onze klanten:
"De simulatie leverde een schat aan inzichten op. Je ziet het natuurlijk gedrag van mensen, zoals ze ook in hun dagelijkse werk opereren "
"De ervaringen uit de simulatie zijn in het verandertraject gebruikt om het manageme